הנציגים החרדים מבכים • "מירר בבכי מר על המצב בארץ, היה הגנרל שלנו"

    דוד לזר No Comments on הנציגים החרדים מבכים • "מירר בבכי מר על המצב בארץ, היה הגנרל שלנו"
    9:57
    08.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on הפרשן אבי בלום: "גלנט פוגע במחנה הימין מתוך הממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעבר לאלפי תלמידיו הכואבים – מי שירגיש מעתה את חסרונו האדיר של כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל שהלך הבוקר לעולמו – הם הנציגים החרדים בכנסת ובעיריות, שאיתם היה בקשר רצוף שנים רבות, בהוראות ובהדרכה בכל הקשור לשמירה על צביון ארץ ישראל וירושלים.

    הבוקר (ראשון) ספד סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש את האדמו"ר, ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי', "ההתנהלות שלי מולו הייתה ממש כתלמיד לפני רב".

    "32 שנים הייתי מתייעץ איתו"

    לדבריו של פרוש, "לא הייתה הוראה שלא שאלתי והתייעצתי איתו, עשרות שנים שזכיתי לקבל ממנו עצה ותושייה".

    מה היה הכי חשוב לכ"ק האדמו"ר בנושאים ציבוריים? "שבת, הגיורים הרפורמים, כאב לו המצב המדיני – ביטחוני, מה שעם ישראל עובר. לא היה תחום בכל מה שאיש ציבור חרדי עוסק בו שלא היה בראש מעייניו, הוא חיפש את הדרכים לסייע ולעזור".

    "הוא היה גנרל בדרך שהפעיל את נציגי הציבור. כך זה היה נשמע מהטלפונים שהיה מרים לאנשים שבהם היה מבקש לעשות כך וכך, ממש כמו גנרל ששלח את חייליו שיפעלו, וזכיתי".

    "אם הקב"ה השאיר אותנו פה – זה בכדי שנעשה את רצונו יתברך, נכון שקשה מאוד כעת בלעדיו, אני לא יודע איך אתנהל כעת אחרי 32 שנים, הוא היה דמות פעילה ואכפתית ומיוזמתו היה רואה מה צריך לעשות".

    "האבא של הנציגים החרדים בירושלים"

    מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש אמר הבוקר ב'קול חי' כי "הייתי אצלו לפני חודש וחצי לפני חתונת בני, האדמו"ר היה אבא של הנציגים החרדים בירושלים, היה אכפת לו מאוד מהעיר ירושלים ומקדושתה, בכל עת וזמן הוא היה זמין לכל אדם שראה משהו שמתנהל באופן לא טוב בירושלים, לכל אדם שהיה לו מה לומר – דלתו הייתה פתוחה, הוא היה זמין ללא המתנה בתור".

    "במקרה שהיו פונים אליו, על המקום הוא היה מרים טלפון דרך גבאיו והיה קורא לנו, 'משהו קורא לירושלים תטפלו בזה'. הוא היה קבוע עומד ונותן ומעיר לנו ודורש מאתנו, הנושא של קדושת ירושלים וארץ ישראל היה אצלו בשיא", סיפר הבוקר דייטש ל'קול חי'.

    מה למשל היה בוער ומפריע לו? "נושא מרכז התחנה בירושלים וכל נושא שהיה גורם לחילון ירושלים או שפוגע בקדושתה של ירושלים, הטלפון הראשון היה מגיע אלינו בענין מבית האדמו"ר מערלוי, 'תקראו לנציגים בעירית ירושלים', ר' משה שפיצר משמשו היה מתקשר ובודק עד שהוא שהנושא סודר לחלוטין".

    "היה ממרר בבכי מר על המצב בירושלים"

    דייטש מוסיף כי "באופן כללי, היה דואג על גוש קטיף, ימים ולילות היה בוכה על מה שקורה בארץ ישראל, גם כשעלו בעיות רוחניות בירושלים הוא היה ממרר בבכי מר, היה משיירי כנסת הגדולה, זה מחייב אותנו בחשבון נפש. מדובר בשבר ואבידה גדולה, לנו כנציגים הוא היה לנו רועה נאמן, אדם שדאג שנעשה את תפקידנו כמו שצריך, ודאג לקדושתה ולצניעותה של ירושלים".



    0 תגובות